zondag, februari 04, 2007

Dijenkletsers


Zomaar twee citaten uit columns. Toen ik ze las kon ik een grote glimlach niet onderdrukken.
Schrijfster wil graag een meisje (bron; Linda, vakliteratuur dus): "Zes jaar geleden kregen wij ons eerste kind. Een zoon, Wouter. In elk opzicht een echte knul. Het testosterongehalte in ons huis is bijna tastbaar. De muren van de door mij zorgvulig ingerichte kinderkamer zijn inmiddels behangen met voetbalposters. Alles met een langwerpige vorm wordt gebruikt als pistool. Tegen alles wat rond is, geschopt. Toen Wout ruim een jaar was, speelde hij met de pop, die hij had gekregen in het kader van de emancipatie. Ik keek vertederd toe hij mijn stoere dreumes het popje in de blokkenkar legde en toedekte. Liet hij zich daar even van zijn vrouwelijke, verzorgende kant zien! Ik pakte snel mijn fototoestel om zijn onverwachte actie vast te leggen voor het nageslacht. Toe ik terugkwam, zag ik nog net hoe hij de pop met een blok openhaardhout in slaap sloeg."
Een meisje hebben is ook niet alles. Ex-lama, Sara vertelt (bron: Viva, ook op mijn literatuurlijst): "Mijn dochter is drie jaar jong. Een jaar geleden noemde zij een paard nog 'patsj' en mij Slala, maar inmiddels kan ze erg goed 'paard' zeggen. Tegen mij."