zondag, juni 22, 2008

Het mysterie van de verdwenen sok

Wat is dat toch met sokken? Je stopt 2 sokken (een paar) in de was en er komt er 1 standaard uit.... Ra ra, hoe kan dat. Ik lijk verdorie Hans Klok wel! Binnenkort kan ik naar Vegas om met wapperende Nuon-haren de grote sokken-verdwijn-truc te doen en sloten geld te verdienen. En het mooie is, het gaat vanzelf. Ik hoef er geen technische hoogstandjes voor uit te voeren of vingervlug te zijn. Ik heb er ook geen jarenlange zware trainingsarbeid in hoeven stoppen. Nee, ik doe met een simpele handbeweging er 2 van een paar ín de (was- of droog)trommel, abacadabra, huup huup barbatruc, en haal er 1 uit! Ik heb nu welgeteld 6 eenzame sokken liggen, die wachten op de terugkomst van hun wederhelft. Vooral die kleine sokjes van Job en Pepijn hebben vaak te dealen met het rücksichtlose onaangekondigde vertrek van hun maatje. De jongentjes lopen noodgedwongen zonder sokken rond. Gelukkig is het dertig graden, maar ik vrees voor de regenachtige zomerweken, met snotterbellen tot gevolg. Ik heb als een ware Sherlock de trommel aan een nadere inspectie onderworpen. Er zitten geen onontdekte hoekjes in waarin de sokken kunnen verdwijnen. Ook kussenslopen en dekbedovertrokken keerden ik binnenstebuiten met nul resultaat. Wie het raadsel voor me kan oplossen mag me bellen op 06-SOKVERMIST!

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Wij dachten altijd dat er ergens een huisgenoot rond moest lopen met een heleboel losse sokken, maar blijkbaar gebeurt dit ook in "normale" huishoudens.

10:13 p.m.  

Een reactie posten

<< Home